نتورک چیست و چرا؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

من یک متخصص مارکتینگ هستم؛ مدت هاست که مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی به طور تخصصی خوانده ام و با دنیای تجارت آشنا شدم. در ضمن مهندس کامپیوتر نیز هستم :) در این وبلاگ قصد دارم تا از آنچیزی که درباره نتورک مارکتینگ فهمیده ام ؛ خوبی ها و بدی ها به شما نیز بگویم.
در ضمن اگر خواستید شما بیشتر بدانید میتوانید بیشتر در این باره از من بپرسید. پاسخگوی همه هستم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

در این پست به ترجمه یک مقاله اقتصادی درباره نتورک مارکتینگ میپردازیم (منبع این مقاله را میتوانید از اینجا پیدا کنید ).

در زندگی هر فردی -خواه نتورکر باشد و خواه نباشد- باید یک انگیزه حتما وجود داشته باشد. آن اینست که هر سالش بهتر از سال قبلش باشد و بیشتر از آن هر ماهش بهتر از تمام ماه های قبلی اش باشد و در پایان هر روزش بهتر از روز قبلیش باشد.

در این مقاله به مباحثی میپردازیم که هرچند ساده اند اما به راحتی میتوانند هر روز شما را بهتر کنند ، هر ماهتان را زیبا تر کنند و هر سالتان را پربار تر کنند. پس با ادامه مطلب همراه باشید.


what-happen-this-year



درست است که عنوان مقاله برای سال بهتر است اما ما به شما میگوییم که در هر بازه زمانی این روش قابل انجام است. مثلا میتوانید بجای یک سال برای ماه پیش روی خود اینگونه برنامه ریزی کنید !

خوب حاضرید ؟ پس خوب دقت کنید.

همه چیز بستگی به شروع شما دارد نه فقط قدم اول بلکه کمی بیشتر . من به شما میگویم چهار قدم اول. چهار قدم اول را میتوان معادل یک چهارم کل زمان در نظر گرفت. این بازه زمانی درست همان بازه ایست که انگیزه شما کامل است و ذهن شما دنبال نتیجه میگردد پس انقدر خوب عمل کنید که ذهنتان را نا امید نکنید .

اما پیش از شروع یک نکته خیلی مهم را بگوییم.

تمرکز کنید ،‌ فعال باشید حتی وقتی دیگران تعطیلند !

روزهای تعطیلی  برای شما به معنی بیکاری نیست . شما تعطیلید ، استراحت میکنید ، تفریح میکنید و کارهای عقب مانده خود را انجام میدهید. حتی ممکن است جلسات کاری خود را در آن ها قرار دهید و چیزهایی ازین قبیل. پس تمام سعیتان را بکنید که آخر هفته های شما و روزهای تعطیل دیگر روزهایی باشند برای ساخت هفته ای با انرژی تر. پس انرژی خود را نیز با برنامه بهبود ببخشید.

اما یک نکته مهم را توجه کنید تا جایی که میتوانید از تعطیلات خود درست استفاده کنید. تعطیلات زمانی برای مسافرت خانوادگی ، سینما یا تئاتر رفتن ، خرید هفتگی یا مهمانی و چیز هایی ازین قبیل است. پس ماهیت آن ها را سعی نکنید عوض کنید بگذارید تعطیلات همینطور بمانند . این برای شما بهتر است.

این یک نکته بسیار مهم است که بسیاری از افراد در اجرای برنامه پیشرفت خود به مشکل خورده اند.

خوب حال میپردازیم به هفت گامی که باید در این هفته بردارید :

۱. سعی کنید بیهوده نباشید . همیشه چیزی تولید کنید. علم آفرینی کنید ، روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید و همیشه چیزی یاد بگیرید. اگر هم محصولی را همیشه تولید میکنید بسیار عالیست ! بیشتر ادامه دهید.

۲. تماس ها ، ملاقات ها و پیغام های خود را مدیریت کنید. بی رویه صحبت نکنید ، اندازه داشته باشید. بسیاری از زمان هایی که افراد تلف میکنند سر مدت زمان زیاد چت کردن(در وایبر ، تلگرام ، واتساپ اینستاگرام و ...) است . ارتباط چیز خوبیست اما برای برنامه و زمان داشته باشید. وگرنه خود را خسته میکنید.

۳. برای روز های خود لیست هدف داشته باشید. داشتن یک لیست هدف SMART کلی بسیار موثر است (در پست های بعد حتما در این مورد حرف میزنیم) اما اینجا منظورمان چیز دیگریست. روزهای هفته برای هر فردی میتواند یک معنی داشته باشد. توجه نکنید که برای خیلی ها بی معنیست اما به آن هایی توجه کنید که معنا دارد. مثلا روز جهانی بدون اتوموبیل را انتخاب کنید و با دوچرخه همراه دوچرخه سواران بشوید با آن ها ارتباط برقرار کنید و دوست جدیدی پیدا کنید.

۴. همراه با تیم خود بدانید و یاد بگیرید. از امشب یک قرار بگذارید ، پیش از خواب یک ربع کتاب بخوانید ، اخبار اقتصادی را از روزنامه دنبال کنید. وارد کتابخانه محله خود شوید و به عضویت کتابخانه درآیید . هیچ چیز بیشتر از کتاب مجانی لذتبخش نیست. در سایت های آموزش ویدیویی و متنی عضو شوید از آن ها استفاده کنید (کانال های یوتیوب زیادی هستند که رایگان هر چیزی را به شما آموزش میدهند.) در ضمن موثر باشید با هم تیمی های خود اطلاعاتتان را به اشتراک بگذارید. (مثلا همین وبلاگ را به دوستان خود پیشنهاد دهید :))))‌ )

۵. برای آینده دانه بکارید. بسیاری از اتفاقاتی که امروز می افتند برای ما بی معنیند اما در آینده معنای بیسار خوب و زیبایی میگیرند. اگر وارد کلاسی شدید که همه افراد غریبه بودند سعی کنید دوست پیدا کنید. هر اتفاقی امروز  برای شما می افتد مثل یک نقطه است روی یک صفحه وقتی نقاط زیادی را درست کردید در آینده میتوانید نقاط را به هم وصل کنید و از شکلی که آفریدید لذت ببرید. هر اتفاقی میتواند یک نقطه در صفحه شما باشند.

۶. هر هفته با یک سلاح جدید وارد شوید. رویکرد های متفاوت از ذهنی باز بر می آید اول ذهنتان را باز کنید و خوب ببینید. بعد با رویکردی مناسب در هر هفته به کارتان بپردازید. حتما میتوانید کارهای مفیدی را انجام دهید که پیش از آن هرگز فکرش را هم نمیکردید.

۷. خیال پردازی نکنید ، به جای آن تمرکز کنید به آینده. ذهنتان را کنترل کنید و تمام حواستان را به آینده ندهید کمی هم انرژی برای تمرکز کردن بگذارید پرواز خیال بسیار میتواند بلند باشد . شما باید مراقبش باشید. البته آن را زندانی هم نکنید هر از چند گاهی فرصتی برای رویاپردازی به خود بدهید.


در نهایت بدانید که یک سیاه چاله ۴ هفته ای برای شما وجود دارد . این چهار هفته برای انجام این کار ها بسیار سخت میگذرد اما ایمان داشته باشید به همه آنچیزی که در آینده انتظار شما را میکشند. بدانید ابتدای هفته ۵ ام از انجام هر مرحله از مراحل بالا لذت میبرید و از پیشرفت خود شگفت زده میشوید.


با ما همراه باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی