نتورک چیست و چرا؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

من یک متخصص مارکتینگ هستم؛ مدت هاست که مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی به طور تخصصی خوانده ام و با دنیای تجارت آشنا شدم. در ضمن مهندس کامپیوتر نیز هستم :) در این وبلاگ قصد دارم تا از آنچیزی که درباره نتورک مارکتینگ فهمیده ام ؛ خوبی ها و بدی ها به شما نیز بگویم.
در ضمن اگر خواستید شما بیشتر بدانید میتوانید بیشتر در این باره از من بپرسید. پاسخگوی همه هستم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

نتورک مارکتینگ برای کیست؟

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۸ ب.ظ

پیش از این بسیار کلی درباره نتورک مارکتینگ حرف این که چیست ؛ در بازار یا همان مارکت جدید چه جایگاهی دارد و چیزهایی ازین دست. اما امروز میخواهیم بابی جدید در این سر فصل باز کنیم. نتورک مارکتینگ برای کیست ؟ چه کسانی میتوانند در نتورک مارکتینگ موفق باشند و چیزهایی ازین دست. اما پیش از اینکه بگوییم نتورک مارکتینگ برای کیست به یکسری سوال و تفکر رایج پاسخ میدهیم. که از قضا بسیاری از آن ها درباره این سیستم نادرست اند. پس اگر شما هم میخواهید بدانید نتورک مارکتینگ به دردتان میخورد یا نه با این مطلب همراه باشید.

?for-who


خوب حال باید به این سوال پاسخ دهیم نتورک مارکتینگ به درد چه کسی میخورد. پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم نگرش های متفاوت را ببیان میکنیم.

نگرش اول : نگرشی کاملا منقی . نتورک مارکتینگ به درد کسانی میخورد که ورشکسته شده اند، از کار اخراج شده اند و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، کسانی که به راحتی خودشان را گول میزنند و روی لبه ی مرگ و زندگی اند.

پاسخ ما: خوب بدیهیست که میگوییم این نگرش غلط است اما چرا؟ پاسخ در واپسگراییست. در اینکه کسانی که دیگر امیدی به زندگی ندارند و از روی ناچاری به این سیستم روی آورده اند چگونه توانسته اند موفق شوند ؟ نمیگوییم همه موفق شده اند. اما باور کنید بعضی ها موفق شده اند. پس اگر این افراد ضعیف موفق شده اند قدرت مندان باید با سر سمت این سیستم حجوم آورند ! که این آیا با اصل فرض ما در تناقض نیست؟ خوب هست.

نگرش دوم : نگرشی بیش از حد مثبت. نتورک مارکتینگ به درد کسانی میخورد که بسیار می اندیشند ؛ کسانی که قدرتمندند و از نظر ذهنی یک سر و گردن از دیگران بالاترند. این سیستم برای کسانیست که زندگی را جور دیگر میبینند و موفقیت را زندگی میکنند . آن ها در کارشان لذت میبرند و کار برایشان تفریح است. آن ها همان هایی هستند که یک روزه ره صد ساله را میتوانند بروند.

اما این تفکر بسیار غلط است. ما تعداد زیادی نتورکر داریم که همه میدانند این تفکر درست نیست. مگر میشود این همه یک کشور آدم استثنایی و رویایی داشته باشد؟ واقعا لذت بخش است اگر همه اینگونه باشند اما صادق باشیم نیستند. پس این تفکر هم ما رد میکنیم.

اما واقعا نتورک برای کیست؟ برای همه ؟ خیر باز هم نه . معلوم است که همه نباید نتورکر شوند. بعضی ها برای کار های دیگر مناسب ترند. شاید بسیاری از نتورکر ها همین وضعیت را داشته باشند. یعنی نتورکر هستند شاید درآمد خوبی هم داشته باشند اما استعداد های آن ها در سیستم های دیگری است.

حال پاسخ خودمان را میدهیم. انسان ها برای موفقیت به دو عامل نیاز دارند . ظرف فکری مناسب و ابزار عملی مناسب. ظرف فکری را میتوانیم مجموعه ای بدانیم از : خود شناسی ، اعتماد به نفس ، برنامه داشتن ، مطالعه داشتن و ویژگی هایی ازین دست . ابزار مناسب هم میشود : دانش ، تفکر ، سرمایه لازم! ، جوهره ی تلاش و چیزهایی دیگر باز هم ازین دست. اما آیا کسی مادرزاد این ویژگی هارا دارند؟ البته که نه. پس چی ؟ نتورکی مناسب و خوب است که به شما این آموزش ها را بدهد . به شما خود شناسی بدهد. شما را فردی مطالعه گر بار بیاورد. شما را در زندگی آماده کند. پس حال کمی نزدیک تر شده ایم. نتورک به درد چه کسی میخورد؟

نتورک برای کسیست که آماده است تا یادگیری کند ، به دیگران بیاموزد و از آموزه هایش در زندگی شخصی و اجتماعیش استفاده کند. اگر در مقابل آموزش مقاومت میکنید ، اهل منطق و استدلال نیستید شاید بهتر است دنبال راهی دیگر برای زندگی باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی