نتورک چیست و چرا؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

نتورک به چه درد میخورد ؟

من یک متخصص مارکتینگ هستم؛ مدت هاست که مارکتینگ و بازاریابی اجتماعی به طور تخصصی خوانده ام و با دنیای تجارت آشنا شدم. در ضمن مهندس کامپیوتر نیز هستم :) در این وبلاگ قصد دارم تا از آنچیزی که درباره نتورک مارکتینگ فهمیده ام ؛ خوبی ها و بدی ها به شما نیز بگویم.
در ضمن اگر خواستید شما بیشتر بدانید میتوانید بیشتر در این باره از من بپرسید. پاسخگوی همه هستم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی

نتورک مارکتینگ به عنوان علم

دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ

با سلام خدمت شما دوستان گرامی.

امروز قصد داریم تا از منظر دانشگاه به نتورک مارکتینگ نگاه کنیم. شده تا به حال وقتی از نیروگاه اتمی سوال میشود بپرسیم کی منفجر میشود ؟ معلوم است که نه زیرا نیروگاه اتمی یک بنیان علمی دارد. بنیان علمی یعنی فکر کردن به انفجار و پیدا کردن راه حلی برای آن. پس دانشگاه خوب فکر میکند و وقتی عمل میکند بسیار درباره آن جدیست.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا کمی بیشتر به بنیان های علمی نتورک بپردازیم.

scinece-of-marketing


سالها پیش شرکت ها با اهداف مختلف به وجود آمدند بعضی شرکت ها شرکت های پخش کننده بودند. بعضیه ها شرکت های تولید کننده بودند . برخی فروشنده بودند ؛ بعضی شرکت ها مشاور بودند و اکوسیستم یا چرخه ی فروش با همه ی این ها کامل میشد. مثلا تولید کننده ی لپتاپ وجود داشت ، شرکتی مسئول حمل و نقل و توضیع آن ها بود. یک شرکت دیگر فروشنده بود. شرکتی مسئولیت گارانتی را بر عهده میگرفت و ... . بدین ترتیب خریدار لپ تاپ بجای آنکه با یک شرکت روبرو باشد با شرکت های مختلفی روبرو میشد . شاید در ظاهر مشکلی وجود نداشته باشد اما وقتی مشکلی در نقاط مرزی بوجود بیاید فشار روی مشتری زیاد میشود. مثلا لپ تاپی که ایراد دارد به یک مشتری رسیده است. متوجه میشویم که وقتی لپ تاپ در مسیر انتقال بوده ضربه خورده است. حال مشکل این لپ تاپ را شرکت سازنده باید رفع کند ؟ یا اینکه مربوط به توضیع کننده است ؟ یا مربوط به شرکت پشتیبانی ؟ خوب میبینیم که فشار سمت مشتری زیاد بود. در این دوره مشتری ها ترجیه میدادند با شرکتی کار کنند یا به عبارتی از شرکتی خرید کنند که واسطه های فروششان کم است. کم کم این فکر در ما بوجود می آید که چرا همه ی این ها را یک شرکت انجام ندهد ؟

این ایده ی اصلی فروش مستقیم است. فروشی که در آن فقط یک شرکت وجود دارد. خود شرکت میسازد ، پخش میکند ، میفروشد و مشاوره میدهد و پشتیبانی میکند. حداقل دیگر نقطه مرزی وجود ندارد و مشتری از این بابت خیالش راحت است که تنها با یک شرکت روبرو شود. مشکل دیگری نیز اما وجود دارد.

مشکل دیگر اینست که چگونه بفروشیم ؟ مشتری از کجا پیدا کنیم بی آنکه اندازه شرکت بی رویه بزرگ شود ؟ در اینجاست که ایده کم خرج و سودده نتورک مارکتینگ بوجود می آید. پس پیش از هر چیزی ما باید نتورک مارکتینگ را یک شاخه از فروش مستقیم که خود شاخه ای از فروش در علم کلی مارکتینگ است بدانیم. بدین ترتیب وقتی نتورک مارکتینگ یک علم باشد بسیاری از سوالات حل میشود.

سوال اول خوبست یا بد ؟ هر دو مگر انرژی هسته ای هم خوب نیست هم بد ؟

تا مقالات بعدی بدرود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی